Senarai 10 Individu Paling Kaya Malaysia 2014

|  12 ulasan

Berikut adalah senarai 10 individu terkaya di Malaysia bagi tahun 2014 berdasarkan nilai aset mereka di dalam syarikat yang tersenarai di bursa saham pada 18 Januari 2014. Senarai ini di buat berpandukan pengiraan majalah Malaysian Business.


Malaysia's 10 richest individuals in 2014

Rank

Nama Orang Kaya :)

Nilai Aset 2013
(Billion RM)

Nilai Aset 2014
(Billion RM)

1

Robert Kuok Hock Nien

46.10

54.48

2

T. Ananda Krishnan

32.90

33.19

3

Tan Sri Teh Hong Piow

13.73

18.07

4

Tan Sri Quek Leng Chan

11.09

14.11

5

Tan Sri Lee Shin Cheng

10.56

13.12

6

Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary

10.60

11.07

7

Tan Sri Lim Kok Thay

8.12

9.43

8

Puan Sri Lee Kim Hua

7.24

7.47

9

Datuk Mokhzani Mahathir

2.67

4.22

10

Tan Sri Azman Hashim

3.84

4.11

Kalau aku kaya ...

individu paling kaya malaysia

12 ulasan

Muhammad Khairuddin Lim

Muhammad Khairuddin Lim

21 Februari, 2014 15:32
wow....anak Mahathir juga tersenarai.
Malaysia Tercinta

Malaysia Tercinta

21 Februari, 2014 16:21
@Balasan Bukan anak Mahathir lagi ramai :)
Wafa Cw

Wafa Cw

21 Februari, 2014 18:10
Agak-agak dorang dok compete tak nak jadi #1 terkaya di malaysia?... Sesungguhnya ALLAH SWT itu Maha Pemurah dan Maha Penyayang... Aset ber'BILLION'... bukan million dah... lepas tu, berapa orang jer yang boleh bayar zakat...yg lain x payah... hmmm...
Mohd Selim Zainal

Mohd Selim Zainal

21 Februari, 2014 19:16
Assalammualaikum....

ziarah sini baca pasal orang paling kaya..

mselim3

pls: duit bukan segalanya.. tapi segalanya memerlukan duit...
Pha Is

Pha Is

22 Februari, 2014 09:52
bila la nk masuk list tu.. hehehe
Denaihati

Denaihati

23 Februari, 2014 14:28
3 nama melayu yang sangat membanggakan, harap ada lagi lepas ni...
Izwan Wan

Izwan Wan

24 Februari, 2014 15:07
untung nya...moga aku juga tersenarai dalam senarai tu..hahahaha
Dulu Lain Sekarang Lain

Dulu Lain Sekarang Lain

24 Februari, 2014 22:41
Kayo kayo kayo... kawe je tak kayo lagi adehh..

Catat Ulasan

Cancel
Click to go to top