Bantuan Awal Persekolahan RM100 Tahun 2016

|  7 ulasan

Syarat dan tarikh agihan Bantuan Awal Persekolahan 1Malaysia RM100 2016. Menurut Bajet 2016, bagi meringankan tanggungan ibubapa, bantuan 100 ringgit untuk perbelanjaan persekolahan anak-anak akan diteruskan. Bagaimanapun, bagi tahun 2016 bukan semua murid akan layak menerima bantuan ini.


Syarat Kelayakan Bantuan Awal Persekolahan 2016

Bantuan Awal Persekolahan sebanyak RM100 hanya layak untuk pelajar sekolah dari kalangan isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 ke bawah. Pelajar dari keluarga yang berpendapatan isi rumah melebihi RM3,000 sebulan tidak layak untuk menerima bantuan.


Tarikh Agihan Bantuan Sekolah RM100

Bayaran akan diagihkan di sekolah kepada ibubapa atau penjaga pelajar mulai Januari 2016.

bantuan sekolah RM100

7 ulasan

abg jay

abg jay

27 Oktober, 2015 07:46
lagi cepat proses pengagihan..kalau tak sesak rasanya....rezeki sapa yg dapat.
Hilmi Hasan

Hilmi Hasan

27 Oktober, 2015 11:12
Ohhh kalu dulu semua dapat. Dah tukar pulak ye
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Sani

Sani

08 November, 2015 23:37
Alahai tahun depan tak merasa lah jawabnya... Moga Allah swt berikan rezeki yang lain..
meJuliedLanz

meJuliedLanz

07 Januari, 2016 18:57
kalau ada parents yg mmg pendapatannya melebihi 3k takda slip gaji pastu tak bedaftar dengan lhdn plak tu mesti dpt .,so mcm x adil plak kan..tp sda rezeki masing2 apa bole buat
Unknown

Unknown

07 Januari, 2016 21:17
Cpt lh sikit...tgh tkde duit nih haha
azmi

azmi

12 Januari, 2016 12:47
mcm mana la justifikasi yang dorang buat ni, pendapatan seisi rumah bawah rm3000 je dapat? kalau la pendapatan seisi rumah tu RM5000 tapi yang bersekolah 5 orang macam mana. kesian orang2 mcm ni. anak sekolah ramai tapi tak layak dapat. Nampak bijak tapi tak pandai jugak org2 yang buat justifikasi ni.
Ulasan baru tidak dibenarkan.
Click to go to top