Koleksi Kertas Soalan Sebenar UPSR 2019 2018 2017 2016

Koleksi / bank soalan sebenar UPSR tahun-tahun lepas. Berikut adalah kompilasi kertas soalan sebenar peperiksaan Ujian Pencapaian sekolah Rendah (UPSR) tahun-tahun lepas (2016, 2017, 2018 dan 2019) bagi semua subjek - Bahasa Melayu (BM), Bahasa Inggeris (BI), Matematik dan Sains.

Senarai ini akan dikemaskini dari masa ke masa untuk menambah soalan-soalan terbaharu.

Selain soalan-soalan peperiksaan sebenar, kami juga mengumpul kertas-kertas soalan percubaan UPSR dari setiap negeri.


Himpunan Kertas Soalan Peperiksaan Sebenar UPSR

Kertas-kertas soalan peperiksaan sebenar UPSR bagi semua subjek disenaraikan di bawah. Sila klik pada pautan untuk paparan, download atau muat turun. Senarai kertas soalan berserta skema jawapan ini akan dikemaskini dari masa ke masa.

⦿ Soalan sebenar UPSR Bahasa Melayu

⦿ Soalan sebenar UPSR Bahasa Inggeris

⦿ Soalan sebenar UPSR Matematik

⦿ Soalan sebenar UPSR Sains

koleksi himpunan soalan peperiksaan sebenar UPSR tahun-tahun lepas

Semoga bank soalan sebenar Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) ini sedikit sebanyak dapat membantu adik-adik menjawab soalan dan mengulangkaji dalam persediaan untuk menduduki peperiksaan UPSR tahun ini.

Penafian: Fail-fail kertas soalan peperiksaan sebenar UPSR di atas tidak dimuat naik, tidak dihoskan dan tidak dimiliki pihak malaysiatercinta.com. Kami hanya memaut kepada sumber-sumber sedia ada di internet. Kredit kepada sumber-sumber asal – cikgushare.com, sumberpendidikan.com, gurubesar.my, cikgusazali.blogspot.com dll.