Tracking Penghantaran Barang (Shipment Track and Trace)

Tracking penghantaran / shipment anda secara online di sini. Semak status dan kedudukan terkini barang anda yang dihantar menggunakan syarikat penghantaran/courier tempatan dan antarabangsa seperti Pos Laju, Pos Malaysia, Gdex, J&T, Citylink, Abx, Skynet, UPS, NationWide, DHL, TNT, FedEx dan banyak lagi.

Check berdasarkan tracking number boleh dibuat menggunakan widget parcel tracking di bawah. Aplikasi ini amat berguna untuk mendapatkan maklumat terkini mengenai status dan lokasi di mana kedudukan kiriman anda berada sekarang.

Syarikat-syarikat penghantaran atau courier yang boleh disemak menggunakan aplikasi e-tracking ini ialah:

Abx Express, After 5, Airpak Express, Asiaxpress, Citylink Express, CJ Century, Collectco, Comone Express, DD Express, DeliverLah, Dex-i Express, DHL Ecommerce, DHL Express, Dpe Express, Dpex Express, DropIt, EasiPass, Ecargo Express, FedEx Express, Freight Mark Express (FMX), GDex Express, GoGet, ie-Post Express, J&T Express, Janio, Jocom, Karhoo Courier, KTMD Malaysia, Lazada eLogistics (LEL), Leopards Express, LineClear Express, LWE, M Xpress, Matdespatch Express, May Express, Motorex, MyPoz, NationWide Express, Near U, Pgeon Delivery, Pickupp, Ping U, Pos Laju, Postco, Qxpress, SF Express (International Economy Express, Standard Express etc.), Shopee Express, Skynet Express, SPC, Sure Reach, TaqBin Malaysia, TNT Express, Toll Express, UPS Express, WePost, ZeptoExpress dan Zoom.

Semakan Menggunakan Tracking Number

Untuk membuat semakan, anda hanya perlu masukkan no tracking (iaitu nombor yang tertera pada waybill atau consignment note) ke dalam kotak input dan kemudian klik butang ‘TRACK’.

MALAYSIATERCINTA SHIPMENT TRACKER

Hentian Setempat Untuk Shipment Tracking Pelbagai Syarikat

Widget ini akan mengenal pasti syarikat courier secara otomatik berdasarkan format nombor tracking yang dimasukkan, dan seterusnya memaparkan keputusan status shipment parcel anda (keluar popup).

Anda boleh juga track and trace menggunakan widget yang spesifik untuk sesebuah syarikat courier dengan mengklik pada nama syarikat courier yang tersenarai di bawah.

Semoga widget trace and track ini berguna untuk pembaca yang ingin menyemak status terkini penghantaran barangan secara online. Sekiranya anda selalu order barang online (samada di Shopee, Lazada, Go Shop, CJ Wow Shop, 11th Street etc.) atau pun seorang peniaga online, sila bookmark page ini untuk kemudahan anda.

track and trace dengan tracking number pos laju jnt gdex citylink ninja van shopee johor melaka penang kelantan terengganu perak kedah kuala lumpur kl subang taiping brickfields selangor kuantan pahang negeri sembilan sarawak putrajaya perlis sabah china