Jadual, Keputusan Dan Kedudukan Terkini Bundesliga 2023-2024

Berikut adalah jadual, live score, keputusan dan kedudukan terkini Bundesliga 2023-2024.

Bundesliga adalah liga bolasepak profesional utama Jerman dan musim ini merupakan musim ke-61. Tarikh Bundesliga musim 2023/2024 dijadualkan bermula pada 18 Ogos 2023 dan akan berakhir pada 18 Mei 2024.

Juara bertahan Bundesliga ialah kelab tersohor Bayern Munich yang merupakan juara 11 kali berturut-turut sejak 2013.

18 kelab akan bersaing dalam Bundesliga 2023-24 Jerman, iaitu:

Augsburg, Union Berlin, VfL Bochum, Werder Bremen, Borussia Dortmund, Darmstadt, Eintracht Frankfurt, SC Freiburg, Heidenheim, Hoffenheim, Koln, RB Leipzig, Bayer Leverkusen, Mainz, Monchengladbach, Bayern Munich, VfB Stuttgart dan Wolfsburg

Jadual Dan Keputusan Perlawanan Bundesliga Jerman

Berikut adalah live scoreboard serta jadual perlawanan-perlawanan akan datang dan keputusan perlawanan-perlawanan terkini Bundesliga Jerman. Tarikh dan masa perlawanan adalah mengikut waktu Malaysia.

Jadual Dan Keputusan Bundesliga Jerman

jadual, keputusan dan live score Bundesliga Germany Augsburg, Union Berlin, VfL Bochum, Werder Bremen, Borussia Dortmund, Darmstadt, Eintracht Frankfurt, SC Freiburg, Heidenheim, Hoffenheim, Koln, RB Leipzig, Bayer Leverkusen, Mainz, Monchengladbach, Bayern Munich, VfB Stuttgart dan Wolfsburg

Kedudukan Bundesliga Jerman

Jadual berikut memaparkan carta kedudukan terkini pasukan-pasukan dalam Bundesliga.

Kedudukan Bundesliga Jerman

Semoga info mengenai jadual serta keputusan Liga Bundesliga Jerman ini berguna buat para peminat sukan bolasepak Eropah khususnya liga Germany.

Entri berkaitan: