Jadual Dan Keputusan UEFA Champions League UCL 2023-2024

Jadual dan keputusan UEFA Champions League UCL 2023-24. Berikut adalah live-score, jadual dan keputusan terkini perlawanan-perlawanan bolasepak Liga Juara-juara Eropah / UEFA Champions League (UCL) untuk musim 2023-2024.

Liga Juara-Juara UEFA (UCL) adalah pertandingan bola sepak kelab tahunan yang dianjurkan oleh Persatuan Persatuan Bola Sepak Eropah (UEFA). Ia adalah salah satu kejohanan yang paling berprestij di dunia dan disertai oleh kelab-kelab terbaik dari negara-negara anggota UEFA, untuk menentukan pasukan bolasepak terbaik di Eropah.

Musim 2023-2024 ini merupakan musim yang ke-69 UCL. Pertandingan peringkat kumpulan akan berlangsung mulai 19 September 2023. Perlawanan akhir UCL 2023-24 akan diadakan di Stadium Wembley, London, England pada 1 Jun 2024.

Juara bertahan ialah kelab Manchester City dari England.

32 kelab akan melayakkan diri untuk bertanding dalam group stage Liga Juara-Juara Eropah 2023-2024 iaitu:

AC Milan, Antwerp, Arsenal, Atletico Madrid, Barcelona, Bayern Munich, Benfica, Borussia Dortmund, Braga, Celtic, Copenhagen, Feyenoord, Galatasaray, Inter Milan, Lazio, Leipzig, Lens, Manchester City, Manchester United, Napoli, Newcastle United, Paris Saint-Germain, Porto, PSV Eindhoven, Real Madrid, Real Sociedad, Red Star Belgrade, Salzburg, Sevilla, Shakhtar Donetsk, Union Berlin dan Young Boys.

jadual, live score, keputusan semalam pagi tadi UEFA champion league liga juara eropah UCL

Keputusan Terkini Dan Jadual UEFA Champions League 2023/24

Live widget di bawah memaparkan keputusan perlawanan-perlawanan terbaru, serta jadual perlawanan-perlawanan akan datang. Keputusan akan dikemaskini secara automatik. Tarikh dan masa perlawanan adalah mengikut waktu Malaysia.

JADUAL DAN KEPUTUSAN UEFA CHAMPIONS LEAGUE

Widget oleh FcTables

Entri berkaitan: