Koleksi Soalan Percubaan SPM 2017 Semua Negeri

Koleksi soalan percubaan SPM seluruh negeri. Berikut adalah koleksi kertas soalan percubaan (trial papers) berserta skema jawapan bagi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bagi semua subjek utama dari semua negeri bagi tahun 2017.

Untuk soalan percubaan terbaharu, sila layari Koleksi Soalan Percubaan SPM 2018.

Selain soalan-soalan percubaan negeri, kami juga mengumpul soalan-soalan percubaan SPM dari SBP dan MRSM dan juga soalan-soalan peperiksaan sebenar SPM tahun-tahun lepas.


Soalan Trial SPM Berserta Skema Jawapan

Soalan-soalan peperiksaan percubaan SPM bagi semua subjek dari setiap negeri disenaraikan di bawah. Sila klik pada pautan untuk paparan, download atau muat turun. Senarai kertas soalan berserta skema jawapan ini akan dikemaskini dari masa ke masa.


Soalan Percubaan SPM Tahun 2017


1. Bahasa Melayu (BM)

2. Bahasa Inggeris (BI)

3. Pendidikan Islam (PI)

4. Sejarah

5. Matematik (Mathematics)

6. Sains (Science)

7. Matematik Tambahan (Add Math)

8. Fizik (Physics)

9. Biologi (Biology)

10. Kimia (Chemistry)

11. Prinsip Perakaunan (PP)

soalan percubaan trial SPM


12. Bahasa Arab

13. Pendidikan Al-Quran dan Al-Sunnah (PQS)

14. Pendidikan Moral (PM)

Semoga himpunan soalan-soalan percubaan SPM dari semua negeri sedikit sebanyak dapat membantu adik-adik mengulangkaji dalam persediaan untuk menduduki peperiksaan SPM tahun ini.

Penafian: Fail-fail kertas soalan dan jawapan peperiksaan percubaan SPM di atas tidak dimuat naik, tidak dihoskan dan tidak dimiliki pihak malaysiatercinta.com. Kami hanya memaut kepada sumber-sumber sedia ada di internet. Kredit kepada sumber dan uploader asal.