Koleksi Soalan Sebenar SPM 2014 ~ 2019

Koleksi soalan peperiksaan sebenar SPM (SPM past years papers). Berikut adalah koleksi kertas soalan sebenar peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bagi tahun-tahun lepas (2014, 2015, 2016, 2017, 2018 dan 2019).

Bank kertas soalan SPM ini mengandungi kertas-kertas peperiksaan sebenar SPM bulan November dan SPM Ulangan bulan Jun. Ia meliputi subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, Pendidikan Islam, Matematik, Matematik Tambahan, Sains, Fizik, Biologi, Kimia, Prinsip Perakaunan dan lain-lain.

Selain soalan-soalan peperiksaan sebenar, kami juga mengumpul kertas-kertas soalan percubaan SPM dari setiap negeri 2018 & 2019 dan 2017.

Kompilasi Kertas Soalan Peperiksaan Sebenar SPM

Kertas-kertas soalan peperiksaan SPM bagi sebahagaian besar subjek (sesetengahnya berserta skema jawapan) disenaraikan di bawah. Sila klik pada pautan untuk paparan, download atau muat turun. Senarai kertas soalan berserta skema jawapan ini akan dikemaskini dari masa ke masa.

⦿ Soalan SPM Bahasa Melayu (BM)

⦿ Soalan SPM Bahasa Inggeris (BI)

⦿ Soalan SPM Pendidikan Islam (PI)

⦿ Soalan SPM Sejarah

⦿ Soalan SPM Matematik (Mathematics)

⦿ Soalan SPM Sains (Science)

⦿ Soalan SPM Matematik Tambahan (Add Maths)

⦿ Soalan SPM Fizik (Physics)

⦿ Soalan SPM Biologi (Biology)

⦿ Soalan SPM Kimia (Chemistry)

⦿ Soalan SPM Prinsip Perakaunan (PP)

⦿ Soalan SPM Bahasa Arab

⦿ Soalan SPM Pendidikan Al-Quran dan Al-Sunnah (PQS)

  • Pendidikan Al-Quran dan Al-Sunnah SPM 2015 (Kertas 1)

⦿ Soalan SPM Bahasa Cina

⦿ Soalan SPM Bahasa Tamil

⦿ Soalan SPM Tasawwur Islam

⦿ Soalan SPM Ekonomi Asas

⦿ Soalan sebenar SPM Perdagangan

⦿ Soalan SPM Pendidikan Moral (PM)

kertas soalan peperiksaan sebenar SPM

Semoga himpunan soalan-soalan sebenar SPM ini sedikit sebanyak dapat membantu adik-adik mengulangkaji dalam persediaan untuk menduduki peperiksaan SPM tahun ini.

Baca juga:

Penafian: Fail-fail kertas soalan peperiksaan sebenar SPM di atas tidak dimuat naik, tidak dihoskan dan tidak dimiliki pihak malaysiatercinta.com. Kami hanya memaut kepada sumber-sumber sedia ada di internet. Kredit kepada sumber-sumber asal – myschoolchildren.com, bumigemilang.com, cikgusazali.blogspot.com/, bahasasyurga.net dll.