Jadual Berbuka Puasa Dan Imsak Kelantan 1445H / 2024M

Jadual waktu berbuka puasa dan imsak negeri Kelantan bagi Ramadhan 2024M / 1445H, sepertimana disiarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Jadual atau takwim ini diharap dapat membantu umat Islam yang menetap di Kelantan mendapatkan maklumat yang tepat bagi waktu berbuka puasa dan imsak dalam menjalani ibadah puasa sepanjang Ramadan ini.

Disamping berpuasa wajib disiang hari, perbanyakkanlah bersedekah dan meriahkanlah malam bulan Ramadhan yang berkat ini dengan ibadat solat sunat Tarawih dan tadarus Al-Quran.

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2024 Negeri Kelantan

Berikut adalah poster jadual imsak dan berbuka bagi seluruh negeri Kelantan bagi Ramadan tahun 2024 Masihi bersamaan 1445 Hijrah. Jadual berbuka ini memaparkan tarikh Hijriah serta tarikh Miladiah / Masihi, hari, waktu imsak dan waktu berbuka puasa.

Waktu solat (berbuka puasa dan imsak) di Kelantan terbahagi kepada dua zon iaitu:

  • ZON 1: Jajahan Kota Bharu, Bachok, Pasir Puteh, Tumpat, Pasir Mas, Tanah Merah, Machang, Kuala Krai dan Gua Musang (Mukim Chiku)

    Waktu Imsak dan Berbuka Puasa 1445H 2024M Kelantan

  • ZON 2: Jajahan Jeli, Gua Musang (Mukim Galas dan Bertam) dan Jajahan Kecil Lojing

    Waktu Imsak dan Berbuka Puasa 1445H 2024M Kelantan

Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Bagi Negeri-negeri Lain di Malaysia

Untuk menyemak waktu berbuka puasa dan imsak Ramadan 2024/1445H bagi negeri-negeri lain di Malaysia, sila layari Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Malaysia.

Semoga jadual waktu berbuka puasa dan imsak negeri Kelantan Darul Naim ini bermanfaat buat para pembaca. Sila share dan uar-uarkan.