Jadual Dan Keputusan Terkini Liga Arab Saudi (SPL) 2023-2024

Berikut adalah jadual, live score, keputusan dan kedudukan terkini Saudi Pro League (SPL) untuk musim 2023-2024. SPL merupakan divisyen tertinggi bagi liga bolasepak Arab Saudi. Musim 2023/24 merupakan musim ke-48 Liga Professional Arab Saudi dan ia akan bermula pada 11 Ogos 2023 dan dijadualkan berakhir pada 27 Mei 2024.

Juara bertahan ialah kelab Al-Ittihad. Ia merupakan kejuaraan Liga Profesional Saudi kali kesembilan bagi Al-Ittihad.

18 pasukan yang bertanding dalam Liga Profesional Saudi 2023-2024:

Abha, Al-Ahli, Al-Ettifaq, Al-Fateh, Al-Fayha, Al-Hazem, Al-Hilal, Al-Ittihad, Al-Khaleej, Al-Nassr, Al-Okhdood, Al-Raed, Al-Riyadh, Al-Shabab, Al-Taawoun, Al-Tai, Al-Wehda dan Damac.

Jadual Dan Keputusan Live Score Liga Profesional Saudi

Berikut adalah live scoreboard serta jadual perlawanan-perlawanan akan datang dan keputusan perlawanan-perlawanan terkini Liga Profesional Saudi. Tarikh dan masa perlawanan adalah mengikut waktu Malaysia.

Jadual Dan Keputusan Liga Arab Saudi

jadual, keputusan dan live score Liga Arab Saudi Abha, Al-Ahli, Al-Ettifaq, Al-Fateh, Al-Fayha, Al-Hazem, Al-Hilal, Al-Ittihad, Al-Khaleej, Al-Nassr, Al-Okhdood, Al-Raed, Al-Riyadh, Al-Shabab, Al-Taawoun, Al-Tai, Al-Wehda dan Damac

Kedudukan Liga Profesional Arab Saudi 2023-2024

Jadual berikut memaparkan carta kedudukan terkini pasukan-pasukan dalam Liga Profesional Saudi.

Carta Kedudukan Liga Arab Saudi

Semoga info mengenai jadual serta keputusan perlawanan bolasepak Liga Profesional Saudi ini berguna buat para peminat Cristiano Ronaldo dan sukan bolasepak dunia.

Entri berkaitan: