Koleksi Soalan Percubaan UPSR 2019, 2018 + Jawapan

Soalan peperiksaan percubaan (trial papers) UPSR 2018, 2019. Berikut adalah koleksi kertas-kertas soalan berserta skema jawapan untuk peperiksaan percubaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) bagi tahun 2018 dan 2019 - Bahasa Melayu BM, Bahasa Inggeris BI (English), Matematik (Mathematics) dan Sains (Science).

Soalan-soalan percubaan UPSR merupakan antara bahan tumpuan guru-guru dalam membiasakan dan melatih murid-murid Tahun 6 menjawab soalan UPSR sebelum mereka menghadapi peperiksaan sebenar UPSR pada bulan September nanti.

[Terkini] Jadual Peperiksaan UPSR 2019

Semoga soalan-soalan percubaan UPSR sedikit sebanyak dapat membantu adik-adik untuk mendapat keputusan UPSR yang terbaik.

Soalan-soalan percubaan ini kami bahagikan mengikut subjek. Kami akan cuba dapatkan soalan-soalan dari semua negeri untuk setiap subjek, terutama sekali soalan dari negeri-negeri yang popular seperti Kelantan dan Terengganu.


Senarai Trial Papers UPSR 2019 Berserta Jawapan

Soalan-soalan percubaan UPSR 2019 bagi semua subjek dari setiap negeri disenaraikan di bawah. Sila klik pada pautan untuk paparan atau download / muat turun. Senarai kertas soalan peperiksaan percubaan UPSR berserta skema jawapan ini akan ditambah dari masa ke masa.


» Soalan UPSR 2019 Bahasa Melayu Pemahaman

» Soalan UPSR 2019 Bahasa Melayu Penulisan

» Soalan UPSR 2019 Bahasa Inggeris Pemahaman

» Soalan UPSR 2019 Bahasa Inggeris Penulisan

» Soalan UPSR 2019 Matematik (Mathematics)

» Soalan UPSR 2019 Sains (Science)


Trial Papers UPSR 2018 + Skema Jawapan

Soalan-soalan percubaan UPSR 2018 bagi semua subjek dari setiap negeri disenaraikan di bawah.


» Soalan UPSR Bahasa Melayu Pemahaman

» Soalan UPSR Bahasa Melayu Penulisan

» Soalan UPSR Bahasa Inggeris Pemahaman

» Soalan UPSR Bahasa Inggeris Penulisan

» Soalan UPSR Matematik (Mathematics)

» Soalan UPSR Sains (Science)

soalan percubaan trial UPSR

Semoga soalan-soalan percubaan UPSR sedikit sebanyak dapat membantu adik-adik dalam persediaan untuk menduduki peperiksaan UPSR tahun ini.

Good luck!

Penafian: Fail-fail kertas soalan dan jawapan peperiksaan percubaan UPSR di atas tidak dimuat naik, tidak dihoskan dan tidak dimiliki pihak malaysiatercinta.com. Kami hanya link kepada sumber-sumber sedia ada di internet. Kredit kepada sumber-sumber asal – sumberpendidikan.com, bumigemilang.com dll. All credit goes to their respective owners.