Jadual, Kedudukan Dan Keputusan Terkini La Liga 2022-2023

Berikut adalah jadual, live score, keputusan dan kedudukan terkini La Liga Sepanyol untuk musim 2022-2023. La Liga merupakan liga bolasepak divisyen satu (primera division) Sepanyol dan musim 2022/23 merupakan musim ke-92 La Liga. Ia akan bermula pada 12 Ogos 2022 dan dijadualkan berakhir pada 4 Jun 2023.

Juara bertahan ialah kelab Real Madrid. Ia merupakan merupakan kejuaraan La Liga kali ke-35 bagi kelab ini.

[Baharu] Jadual, Kedudukan Dan Keputusan La Liga 2023-2024

20 pasukan yang bertanding dalam La Liga Santander 2022-2023:

Almeria, Athletic Bilbao, Atletico Madrid, Barcelona, Cadiz, Celta Vigo, Elche, Espanyol, Getafe, Girona, Mallorca, Osasuna, Rayo Vallecano, Real Betis, Real Madrid, Real Sociedad, Sevilla, Valencia, Valladolid dan Villarreal

Jadual Dan Keputusan Live Score La Liga Sepanyol

Berikut adalah live scoreboard serta jadual perlawanan-perlawanan akan datang dan keputusan perlawanan-perlawanan terkini La Liga. Tarikh dan masa perlawanan adalah mengikut waktu Malaysia.

Jadual Dan Keputusan La Liga

jadual, keputusan dan live score La Liga Spain Real Sociedad, Atletico de Madrid, Villarreal CF, Real Madrid, Cadiz CF, Granada CF, Sevilla FC,  Almeria, Athletic Bilbao, Atletico Madrid, Barcelona, Cadiz, Celta Vigo, Elche, Espanyol, Getafe, Girona, 
Mallorca, Osasuna, Rayo Vallecano, Real Betis, Real Madrid, Real Sociedad, Sevilla, Valencia, Valladolid dan Villarreal

Kedudukan La Liga Sepanyol 2022-2023

Jadual berikut memaparkan carta kedudukan terkini pasukan-pasukan dalam La Liga.

Carta Kedudukan La Liga

Semoga info mengenai jadual serta keputusan perlawanan bolasepak La Liga ini berguna buat para peminat sukan bolasepak Eropah khususnya liga Spain.

Entri berkaitan: